دانلود PDF سوالات متداول به تفکیک موضوع
کتابخانه | علم سنجی |
|
♦منبع سوالات علم سنجی: سایت قدیم واحد علم سنجی دانشگاه |
مشاهده سوالات متداول به تفکیک موضوع
شاخص های علم سنجی ارائه شده اعضای هیات علمی در این سامانه عبارتند از تعداد مقالات نمایه شده هر عضو هیات علمی در بانک اطلاعاتی Scopus، تعداد کل استنادات دریافت شده این مقالات در بانک اطلاعاتی Scopus ، میانگین استناد به ازای هر مقاله، شاخص h-Index، شاخص h-Index بدون خوداستنادی، شاخص h-Index بدون خوداستنادی نویسندگان و شاخصهای دیگر مانند g-Index و m-Index براساس بانک اطلاعاتی Scopus می باشد.
اطلاعات هر فرد در سامانه، به طور خودکار حداقل هر ۲۱ روز یکبار به روز رسانی میشود. البته براساس مقدار شاخص h-Index فرد این عدد بین ۱ تا ۲۱ روز متغیر است.
سامانه علمسنجی اعضای هیات علمی مبتنی بر بانک اطلاعاتی SCOPUS کار میکند و اطلاعاتی و شاخصهای علمسنجی که استخراج کرده و نمایش میدهد صرفا بر اساس دادههای موجود در بانک اطلاعاتی Scopus است. در نتیجه انتظار میرود فقط مقالاتی که شما در بانک اطلاعاتی Scopus دارید، در این سامانه محاسبه شده و نمایش داده شود.هرچند تعداد مقالات شما در سایر پایگاههای اطلاعاتی شامل PubMed، ISI و حتی مقالات بازیابی شده در Google Scholar نیز استخراج و در سامانه نشان داده میشوند ولی شاخصهای اصلی علمسنجی سامانه مانند h-Index براساس بانک اطلاعاتی Scopus است.
در سامانه علمسنجی اعضای هیات علمی، شاخصهای علمسنجی که مبتنی بر استناد (Citation) هستند محاسبه و ارائه میشود. از آنجا که بانک اطلاعاتی PubMed، بانک اطلاعات استنادی نیست و امکان محاسبه و ارائه استناد (Citation) را ندارد، نمیتواند مبنای استخراج این سامانه قرار گیرد. علت انتخاب بانک اطلاعاتی Scopus در مقایسه با ISI در این سامانه، پوشش گستردهتر مجلات در بانک اطلاعاتی Scopus در گستره موضوعی علوم پزشکی، کشور ایران و زبان فارسی است که مجلات و مقالات بیشتری را در مقایسه با ISI در برمیگیرد.
امکان دارد مقالات شما در بانک اطلاعاتی Scopus، در گروههای Affiliation و یا نوشتارهای نام و فامیل متعددی از شما قرار گرفته باشند. به عبارت دیگر، ممکن است مقالات شما در Scopus، در یک Profile واحد و یکتا درج نشده باشد. از آنجا که این سامانه به طور خودکار، اطلاعات علمسنجی شما را از پروفایلی که بیشترین مقالات شما را پوشش میدهد، گردآوری میکند، مقالات قرارگرفته شما در سایر گروههای Affiliation و یا اشکال نوشتاری نام و فامیل شما در آن محاسبه نمیشود. بدین منظور لازم است، Profile های متعدد خود را در بانک اطلاعاتی Scopus با یکدیگر ادغام و یکپارچه (Merge) نمایید.
برای انجام این کار می توانید از واحد علم سنجی دانشگاه خود کمک بگیرید و یا شخصا از طریق گزینه Author Search نوشتارهای مختلف نام خود را جستجو و سپس با انتخاب آنها و کلیک بر روی دکمه Request to Merge Authors، درخواست ادغام پروفایلهای متعدد خود و یکپارچه سازی آنها را برای Scopus ارسال نمائید. پس از بررسی درخواست و در صورت تایید آن، بانک اطلاعاتی Scopus حداکثر ظرف مدت دو هفته، Profile های مختلف و متعدد شما در Scopus درهم ادغام شده و مقادیر شاخصهای علمسنجی شما نیز در سامانه علمسنجی اعضای هیات علمی متعاقبا اصلاح و روزآمد خواهد شد.
خیر، پس از ادغام پروفایلهای متعدد و یکپارچه سازی آنها در Scopus، سامانه علمسنجی به طور خودکار حداکثر طی مدت دو هفته، اطلاعات جدید شما را از Scopus استخراج و در سامانه به جای اطلاعات قبلی قرارداده و روزآمد میکند.
مسئول تکمیل اولیه اطلاعات اعضای هر دانشگاه در سامانه، کارشناس علمسنجی دانشگاه مربوطه است که در معاونت تحقیقات و فنآوری دانشگاه مستقر است. برای تماس با ایشان میتوانید از لینک فرم ارسال بازخورد قرار گرفته در قسمت تحتانی، منتهیالیه سمت راست سامانه در http://isid.research.ac.ir استفاده کنید یا با کارشناس علمسنجی دانشگاه خود که فهرست ایشان در لینک قابل مشاهده است تماس بگیرید.
بر روی نام خود کلیک کنید تا پنجره مشخصات شما باز شود. در بالا سمت چپ، دکمه آبی رنگ درخواست اصلاحات را کلیک کنید. در این صفحه ابتدا مشخصات خود را درج کرده و سپس در قسمت متن پیام، درخواست خود را مطرح کنید. موارد نقص و یا اشتباه و نیز شکل صحیح آن را در این قسمت یادداشت و دکمه ارسال را کلیک نمائید. پس از بررسی درخواست شما و در صورت تایید، ظرف مدت حداکثر ۳ روز کاری اطلاعات شما در سامانه علم سنجی اصلاح می گردد
بر روی نام خود کلیک کنید تا پنجره مشخصات شما باز شود. در بالا سمت چپ، دکمه آبی رنگ درخواست اصلاحات را کلیک کنید. در این صفحه ابتدا مشخصات خود را درج کرده و سپس در قسمت متن پیام، درخواست خود را مطرح کنید. موارد نقص و یا اشتباه و نیز شکل صحیح آن را در این قسمت یادداشت و دکمه ارسال را کلیک نمائید. پس از بررسی درخواست شما و در صورت تایید، ظرف مدت حداکثر ۳ روز کاری اطلاعات شما در سامانه علم سنجی اصلاح می گردد.
برای انجام این کار لازم است ابتدا نام خود را در سامانه جستجو و بازیابی کنید. سپس بر روی نام خود کلیک کنید تا پنجره مشخصات شما باز شود. در گوشه بالایی سمت چپ پنجره باز شده، دکمه آبی رنگ درخواست اصلاحات را کلیک کنید. در این صفحه ابتدا مشخصات خود را درج کرده و سپس در قسمت متن پیام، درخواست خود را مطرح کنید. آدرس صفحه CV خود در سایت دانشگاه یا لینک صفحه Google Scholar خود یا آدرس Researcher ID خود را کپی نموده و دکمه ارسال را کلیک نمائید. پس از بررسی درخواست شما و در صورت تایید، لینک صفحه CV در سایت دانشگاه/ لینک صفحه Google Scholar/ آدرس Researcher ID شما طی مدت حداکثر ۳ روز در پروفایل شما اضافه خواهد شد.
در حال حاضر، پوشش این سامانه مربوط به اعضای هیات علمی رسمی، آزمایشی، طرح نیروی انسانی، ضریب K و تعهدات تحت پوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و شامل پژوهشگران غیرهیات علمی نمیشود.
بله، اطلاعات آن دسته از اعضای هیات علمی که پس از راهاندازی این سامانه یعنی از سال ۱۳۹۴ به بعد به افتخار بازنشستگی نائل شده باشند در این سامانه وجود دارد.
چیدمان افراد در سامانه، به صورت پیشفرض براساس شاخص h-Index ایشان در بانک اطلاعاتی Scopus است. در صورت تمایل با کلیک بر روی فلشهای آبی رنگ بالای سر ستون ها، میتوانید ترتیب قرار گرفتن افراد در سامانه را براساس نام و نام خانوادگی، مقالات، ارجاعات و ارجاع به ازای مقاله تغییر دهید.
در صورتی که فرد یا افراد مورد نظر شما در دانشگاهها و موسسات تحت پوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور شاغل باشند، این کار به راحتی امکان پذیر است. شما برای جستجو و بازیابی فرد یا افراد مورد نظر خود می توانید از موتور جستجوی سامانه علم سنجی که در بالای صفحه قرار دارد، استفاده کنید. با درج نام فرد و یا با انتخاب هر یک از گزینههای دانشگاه، مرکز تحقیقاتی، مرتبه علمی، رشته و مقطع تحصیلی می توانید اطلاعات فرد یا افراد مورد نظر خود را مشاهده نمایید.
این دکمهها به شما امکان می دهد که شاخص های استنادی اعضای هیات علمی علمی در بانک اطلاعاتی Scopus را بدون در نظر گرفتن موارد خوداستنادی خود فرد، یا سایر نویسندگان همکار وی و یا موارد استناد به ایشان در کتاب ها مشاهده کنید. مقادیر شاخصهای علمسنجی سامانه، با حذف خوداستنادی به طور منطقی کمتر و یا مساوی شاخص های علم سنجی در حالت عادی می باشد.
بله، در صورتی که کارشناس علم سنجی دانشگاه مربوطه نام، کد ملی، آدرس ایمیل دانشگاهی و شماره تلفن همراه شما را در سامانه علم سنجی ثبت کرده باشد شما می توانید با شناسه ای که سیستم برای شما تعریف و ارسال کرده به سامانه علم سنجی اعضای هیات علمی وارد شوید. پس از آن قادر خواهید بود که اطلاعات مربوط به خود را از پنل کاربری خود شخصا ویرایش نمایید.
در صورتی که نام، کد ملی، آدرس ایمیل دانشگاهی و شماره تلفن همراه شما به عنوان عضو هیات علمی توسط کارشناس علم سنجی در سامانه ثبت شده باشد حتی در صورتی که کلمه عبور خود را فراموش کرده باشید نیز می توانید به سامانه علم سنجی وارد شوید، به این منظور لازم است پس از کلیک بر گزینه ورود اعضای هیات علمی، از گزینه فراموشی کلمه عبور استفاده نمایید. پس از آن در پنجره باز شده با درج کد ملی خود، از سامانه درخواست نمایید که لینک ورود به سامانه را مجددا برای شما ارسال کند. در صورت صحت اطلاعات وارده، لینک مربوطه به آدرس پست الکترونیک دانشگاهی شما ارسال می شود. با کلیک بر لینک درج شده در ایمیل ارسالی می توانید مجددا برای خود کلمه عبور جدیدی تعریف نمایید. پس از آن قادر خواهید بود با نام کاربری کد ملی و رمز عبوری که برای خود تعریف کرده اید وارد محیط شخصی خود در سامانه علم سنجی شوید.
در حالت معمولی نیاز به ارسال چنین درخواستی نیست چون سامانه خود به صورت منظم و چند روز یک بار آمار را بروز می کند. در هر صورت اگر مایل هستید آمار علم سنجی شما بروز شود صفحه http://isid.research.ac.ir/UserUpdateRequest.php را ببینید.
لطفا توجه فرمایید مقالاتی که در پروفایل ResearcherID عضو باشند ولی جزء WoS Core Collection نباشند در محاسبات سامانه علم سنجی و حتی حود ISI لحاظ نمی شوند.
دقت فرمایید هر کسی می تواند هر مقاله ای که مایل باشد در پروفایل ResearcherID خود درج کند (حتی مقاله ای که هیچ ربطی به ISI ندارد) و سامانه ResearcherID هم مشکلی با این موضوع ندارد ولی در محاسبات خود فقط آنهایی را لحاظ میکند که در WoS Core Collection باشند. سامانه علم سنجی نیز چنین است.
پیشنهاد می شود به جای وارد کردن دستی مقالات (یا Import کردن) از روش جستجو و سپس اضافه کردن مقالات استفاده شود. یعنی ابتدا مقاله را در WoS Core Collection بیابید و سپس آن را به پروفایل خود در ResearcherID اضافه نمایند. روش کار در فایل پیوست آمده است. پیوست ۱
لطفا توجه فرمایید مجموع مقالات WoS شما از دو منبع تامین می شوند. یکی همان پروفایل Publons شما به توسط خود شما دستی بروز می شود و دیگری خود بانک داده WoS. یعنی شناسه های ResearcherID و ORCID شما در WoS جستجو شده و مقالات استخراج شده با مقالات حاصله از Publons جمع زده می شوند. اکثر مجلات جدیدا برای هر نویسنده حداقل شناسه ORCID را دریافت و ثبت میکنند لذا جستجوی مستقیم در WoS نیز نتایج بروزی حاصل میکند.
بدین ترتیب پوشانندگی سامانه علم سنجی از Publons و WoS به تنهایی بیشتر است و مقالات سامانه علم سنجی از هر دو کامل تر است.
معاونت تحقیقات و فنآوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دیرباز با خرید کشوری متمرکز، مشترک مجلات، کتب و منابع الکترونیک معتبر علمی جهت فراهمسازی دسترسی اعضای هیات علمی، دانشجویان و پژوهشگران به آخرین منابع اطلاعاتی علمی، پژوهشی، درمانی و آموزشی بوده است. حاصل این اشتراک منابع الکترونیک علمی، دسترسی به بیش از هزاران مجله و مقاله، کتاب، فیلم و تصویر، راهنما و دهها بانک اطلاعاتی است. اکثر این منابع در قالب خرید از ناشرین مختلف بینالمللی صورت میگیرد و هر ناشر در وبسایت خود، دسترسی به تعدادی عنوان مجله، کتاب و یا منبع دیگر را برای کاربران خود فراهم میکند. همیشه این مشکل برای پژوهشگران وجود داشته است که یک مجله و یا کتاب خاص را در سایت کدام ناشر و در کدام آدرس میتوانند بازیابی کنند و اساسا آیا مجله مربوطه، در فهرست مجلات مورد اشتراک وزارت بهداشت هست یا خیر. سامانه منبعیاب با هدف تهیه فهرست کامل و به روز منابع مورد اشتراک وزارت بهداشت و با هدف فراهمسازی امکان جستجوی لغتی، بازیابی الفبایی و موضوعی مجلات یک ناشر خاص طراحی و پیادهسازی شده است. از طرف دیگر، این سامانه با ارائه شاخصهای ارزیابی مجلات، این امکان را برای پژوهشگران فراهم کرده است تا مجله مناسب برای انتشار مقاله خود را جستجو، بازیابی و انتخاب کنند.
سامانه منبعیاب دربرگیرنده مجلات، کتابها، راهنماها، فیلم و تصاویر آموزشی و بانکهای اطلاعاتی الکترونیک است.
مجلات موجود در سامانه، شامل تمام مجلات علمی معتبر مورد اشتراک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ناشرین مختلف، به اضافه مجلات با دسترسی رایگان (Open Access) و نیز مجلات نمایه شده در بانکهای اطلاعاتی Embase، Scopus، PubMed، ISI و مجموعه DOAJ است.
کتابهای موجود در سامانه، شامل تمام کتابهای مورد اشتراک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ناشرین مختلف، به اضافه کتابهای با دسترسی رایگان (Open Access) است.
نمادهای سبز، نارنجی و خاکستری در ستون Details، بیانگر وضعیت دسترسی کاربران دانشگاههای علوم پزشکی کشور به منبع مذکور است. بدین ترتیب که:
۱- نماد سبز، نشان برقرار بودن دسترسی به منبع مذکور است.
۲- نماد نارنجی، نشان رایگان بودن (Open Access) منبع مذکور است.
۳- نماد خاکستری، نشان از عدم پوشش منبع مذکور در مجموعه منابع مورد اشتراک وزارت بهداشت است.
بله. این حروف نوع منبع مربوطه را مطابق راهنمای زیر مشخص میکنند:
۱- حرف J بیان کننده آن است که منبع مربوطه مجله (Journal) است.
۲- حرف B نشان دهنده آن است که منبع مربوطه، کتاب (Book) است.
۳- حرف C نماد Consult و معرف آن است که منبع مربوطه یک راهنماست.
۴- حرف D نماد بانک اطلاعاتی (Database) بودن منبع موردنظر است.
۵- حرف L بیان کننده بانکهای اطلاعاتی داخلی (Local Database) است.
۶- حرف M نشان دهنده منابع دیداری شنیداری (Multimedia) است.
۷- حرف E مشخص کننده منابع پزشکی مبتنی بر شواهد (Evidence based Medicine)است.
۸- حرف F نماد کلمه Free و مشخص کننده منابع رایگان است.
شاخصهای ارزیابی و رتبهبندی مجلات مانند CiteSore، SNIP و SJR در این سامانه برای مجلات مربوطه نمایش داده میشوند. از طرف دیگر، چارکها (Quartile)ی چهارگانه هرمجله نیز در بهترین گروه موضوعی مربوطه نمایش داده میشوند.
این اعداد مشخص میکنند مجله مربوطه در گروه موضوعی مربوطه به ترتیب در بین ۱%، ۵%، ۱۰% و ... مجلات مربوطه قرارگرفته است.
بله، با کلیک روی نشانه فلش بالا و پائین هر ستون، میتوانید چیدمان (Sorting) نتایج صفحه را برای همان ستون، صعودی و یا با یک کلیک دیگر، به صورت نزولی تغییر دهید.
چنانچه در ستون Publisher/ Holder نام ناشر و یا مجموعهای وجود داشته باشد، با کلیک برروی آن میتوانید به صفحه مجله یا کتاب مربوطه راهنمایی شده و به آن دسترسی پیدا کنید.
پس از جستجو و بازیابی مجله یا کتاب مذکور، روی نشان سبز، نارنجی و یا خاکستری مقابل آن در ستون Details کلیک کنید، پنجرهای که دربرگیرنده جزئیات بیشتر منبع است، نمایش داده میشود.
کافی است در برگه (Tab) جستجوی موضوعی و در جعبه جستجو (Search Box) با نام Add Subject Area، چند حرف از موضوع موردنظر خود را وارد کنید. سامانه در لحظه (Real time) موضوع مورد نظر شما را در درخت موضوعی جستجو کرده و نمایش میدهد. آنگاه با کلیک برروی موضوع جستجو شده میتوانید آن را انتخاب نموده و منابع موضوع مربوطه را مشاهده کنید.
بله، در بالای فهرست منابع نمایش داده شده، و در بخش نوع، کافی است با کلیک بر روی گزینههای مجله، کتاب و یا راهنما، منابع بازیابی شده را به نوع منبع خاص انتخاب شده محدود کرد. گزینه همه، انتخاب را به حالت پیش فرض اولیه همه منابع باز میگرداند.
مجلات براساس شاخصهای ارزیابی آنها مانند SNIP، SJR و یا CiteScore به چهار گروه مساوی از نظر تعداد یعنی چهار گروه شامل ۲۵% کل مجلات مربوطه تقسیم بندی میشوند. بدینترتیب که ابتدا مجلات را براساس یکی از شاخصهای فوق به ترتیب نزولی از بزرگ به کوچک مرتب میکنند. سپس ۲۵% اول این فهرست مرتب شده براساس شاخص ارزیابی مربوطه را که دربرگیرنده مجلات با بزرگترین مقادیر شاخص مربوطه هستند را Q۱ و ۲۵% دوم را Q۲ و به همین ترتیب ۲۵% سوم و چهارم را Q۳ و Q۴ نام گذاری میکنند.
این گزینه (Tab) دربرگیرنده منابع اطلاعاتی مورد اشتراک وزارت بهداشت و وضعیت دسترسی به آنهاست.
اطلاعات مجلات هر هفته یکبار و شاخصهای ارزیابی آنها مانند SNIP، SJR و CiteScore سالیانه و به محض تغییر به روز رسانی میشوند.
اطلاعات کتابها به محض انتشار ویرایش در دسترس جدید، به روز میشوند.
سامانه منبعیاب، قوانین کپی رایت بینالمللی را رعایت میکند. به همین منظور در مورد همه منابع، آدرس دسترسی به منبع مذکور در سامانه مربوطه قرارداده شده است. اگر شما در شبکه اینترنت دانشگاههای علوم پزشکی کشور باشید و روی آدرس مذکور کلیک کنید و دسترسی به منبع موردنظر فراهم باشد، مستقیما به صفحه مربوطه راهنمایی خواهید شد و از شما شناسه و رمز عبوری درخواست نخواهد شد. در غیراین صورت یا خارج از شبکه اینترنت دانشگاههای علوم پزشکی کشور هستید و یا دسترسی به منبع مذکور وجود ندارد.
با انتخاب کردن نماد موجود در ستون Details مقابل مجله یا کتاب مذکور، صفحه دربرگیرنده جزئیات منبع مذکور باز میشود که در بالای صفحه مذکور، گزینه درخواست اصلاحات وجود دارد. با انتخاب گزینه درخواست اصلاحات و تکمیل فرم مربوطه میتوان درخواست اصلاح مربوطه را ارسال نمود.
همینطور گزینه ارسال بازخورد در پائین صفحه سمت راست وجود دارد.
بله، از طریق دو نماد چاپگر و Excel قرارداده شده در کنار گزینه تعداد نتایج این امکان فراهم است.
ابتدا بررسی نمایید فیلتر شکنی در گوشی شما فعال نباشد. اگر در حالت عادی نیز چنین پیغامی مشاهده می کنید دلیل این است:
مرورگرهای تبلت و گوشی اندروید (کروم) یک ویژگی دارند به نام صرفه جویی داده که اگر روشن باشد این مشکل رخ میدهد. کارکرد گزینه مذکور این است گه برای زودتر باز شدن سایت، عوض اینک مستقیم گوشی به سایت مربوطه وصل شود به یکی از سرور های گوگل وصل شده و سرور گوگل (که خارج از کشور است) صفحه مربوطه را دریافت و در حجم کمتر به گوشی تحویل می دهد. خیلی محتمل است در تبلت شما این گزینه فعال است و در عمل از IP خارج کشور اتصال برقرار می شود. برای حل مشکل از بخش تنظیمات مرورگر باید گزینه مربوطه را خاموش نمایید. در تصویر پیوست یک نمونه از تنظیم مذکور نشان داده شده است. تصویر پیوست
در حال حاضر دسترسی این سامانه فقط در اختیار اعضای هیات علمی وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی کشور و کارشناسان پژوهشی، کمیته های اخلاق، اطلاع رسانی، منابع علمی و علم سنجی دانشگاه هاست.
دسترسی به این سامانه فقط در اختیار اعضای هیات علمی وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی کشور و کارشناسان پژوهشی، کمیته های اخلاق، اطلاع رسانی، منابع علمی و علم سنجی دانشگاه ها بوده و امکان ثبت نام عمومی ندارد.
شناسه ورود به این سامانه، کدملی فرد بوده و رمز عبور آن با رمز عبور سامانه علمسنجی مشترک است. چنانچه رمز عبور را در اختیار ندارید از طریق گزینه بازیابی کلمه عبور میتوانید اقدام کنید.
چنانچه دانشجوی دانشگاههای علوم پزشکی کشور هستید برای مشابهتیابی پایاننامه یا مقاله خود، بایستی از طریق استاد راهنمای خود اقدام کنید. بدین مفهوم که بایستی مقاله پایاننامه خود را در اختیار استاد راهنمای خود قرار دهید تا ایشان با اکانت خود وارد سامانه شده و مقاله را برای شما مشابهتیابی نمایند و نتیجه را در اختیار شما قرار دهند.
درصد مشابهت برای ابتلای یک مقاله به سرقت علمی یا Plagiarism عدد از پیش تعیین شده و قطعی نیست. باید اصل گزارش مشابهتیابی تهیه و ارسال شده مقاله به صورت جزیی بررسی و موارد مشابهت اعلام شده به دقت بازبینی شوند. برای اعلام Plagiarism از گزارش مشابهتیابی، نیاز به تفسیر و بررسی دقیق کارشناس مربوطه دارد.
در چنین مواردی، سامانه مجددا برای مشابهتیابی اقدام میکند تا درنهایت به نتیجه برسد. چنانچه پس از ۲۴ ساعت گزارش را دریافت نکردهاید موضوع را از طریق ارسال بازخورد در پائین سمت راست سامانه اعلام نمائید.
دسترسی به این سامانه در حال حاضر فقط در اختیار اعضای هیات علمی وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی کشور و کارشناسان پژوهشی، کمیته های اخلاق، اطلاع رسانی، منابع علمی و علم سنجی دانشگاه هاست. اگر عضو هیات علمی وزارت بهداشت هستید و نام شما در سامانه زیر وجود دارد، میتوانید با کدملی خود وارد سامانه شوید:
در حال حاضر مشابهتیابی از طریق این سامانه برای کاربران آن رایگان است.
در حال حاضرمشابهتیابی در این سامانه به زبان انگلیسی انجام میشود. در آینده نزدیک امکان مشابهتیابی فارسی نیز به سامانه افزوده خواهد شد.
توضیح در این مورد در سامانه پس از ورود افراد درج شده است. پس از ورود به سامانه آن را مشاهده میکنید.
سامانه جامع طرحهای تحقیقاتی علوم پزشکی کشور دربرگیرنده همه طرحهای تحقیقاتی و پایاننامههای مصوب، خاتمه یافته و معوق دانشگاهها و موسسات علوم پزشکی کشور است.
اطلاعات سامانه جامع طرحهای تحقیقاتی علوم پزشکی از سامانههای مدیریت پژوهشی دانشگاههای علوم پزشکی کشوربه صورت روزانه فراخوانی شده و پس از تلفیق و اصلاح در این سامانه درج میشود.
اطلاعات سامانه جامع طرحهای تحقیقاتی علوم پزشکی کشور سحرگاه هر روز از طریق خزش سامانههای مدیرت پژوهش دانشگاهی بروزرسانی میشود. به بیان دیگر، اطلاعات موجود در سامانه حداکثر ۲۴ ساعت با اطلاعات سامانههای متناظر دانشگاهی در بروزرسانی فاصله دارد.
از هر طرح تحقیقاتی، اجزای طرح شامل عنوان، نام مجری و پژوهشگران، چکیده، کلیدواژگان، کد مصوب کمیته اخلاق طرح و تاریخهای تصویب و اتمام در سامانه وجود دارد و دیده میشود.
کاربردها و موارد استفاده از سامانه جامع طرحهای تحقیقاتی علوم پزشکی کشور متعدد و متنوع است. یکی از کاربردهای اصلی سامانه، استفاده از آن برای مشابهتیابی طرحهای تحقیقاتی و پایاننامهها برای جلوگیری و پرهیز از انجام کارهای تکراری در پژوهش است. از طرف دیگر از این سامانه برای بررسی رعایت موارد اخلاقی در موارد سرقت علمی و ادبی طرحها، پایاننامهها و گزارش نهایی طرحهای تحقیقاتی و پایاننامهها استفاده میشود.
بله، از طریق گزینه جستجوی پیشرفته در سمت چپ بخش جستجو میتوانید طرحهای یک دانشگاه خاص یا یک پژوهشگر خاص را جستجو و بازیابی کنید.
اطلاعات و آمار کلی تعداد طرحها و پایاننامههای دانشگاهها را میتوان درهرلحظه از طریق گزینه آمار دانشگاهها در بالا سمت چپ صفحه یا آدرس مستقیم زیر مشاهده نمود.
برای جستجوی عبارتگونه کلمات، همانند جستجو در Google یا PubMed بایستی عبارت مربوطه را درون علامت گیومه یا همان Quotation Mark قرار داد. مثلا برای جستجوی عبارت حمله قلبی باید آن را به شکل "حمله قلبی" در سامانه جستجو کرد.
اعضای هیئت علمی دانشکده، کارکنان دانشکده و دانشجویان می توانند با ارائه مدارک لازم، عضو کتابخانه شوند.
با راه اندازی سیستم امانت یکپارچه، تمامی افراد وابسته به دانشگاه می توانند با ارائه کارت شناسایی معتبر (ملی، دانشجویی) و پس از ایجاد عضویت در کتابخانه مبدا تحصیل، می توانند از منابع کتابخانه استفاده نمایند.
فرد امانت گیرنده در قبال منابع به امانت گرفته پاسخگو می باشد، لذا در صورت گم یا مخدوش کردن منبع، امانت گیرنده موظف است عین منبع را خریداری و به کتابخانه بازگرداند و در صورت وجود دیرکرد مشمول ضوابط دیرکرد نیز خواهد شد
خیر، تعدادی از منابع بدلیل ماهیت (برای مثال پایان نامه ها، دیکشنری ها، اطلس ها و ... ) و یا تک نسخه ای و پرمراجعه بودن صرفا جهت مطالعه سالنی در "سالن مطالعه" و با ارائه کارت دانشجویی دسترس پذیر میگردند.
بله، با ورود به وب سایت کتابخانه و اقدام از طریق پروفایل شخصی این امکان وجود دارد، جهت اطلاعات بیشتر راهنما را مطالعه نمایید. لازم بذکر است که بازه زمانی درخواست رزرو محدود بوده و پس از انقضای این مدت، منبع رزرو شده در اختیار متقاضی بعدی قرار می گیرد.
بله، تمدید امانت در صورتی است که منبع در امانت، متقاضی دیگری نداشته باشد. لذا تمدید بصورت حضوری یا تلفنی و یا ارسال درخواست تمدید آنلاین روز قبل از تاریخ برگشت قید شده در منبع، طبق مقررات بلامانع است.
خیر
بله، اعضای کتابخانه پس از ورود به پروفایل خود در وب سایت کتابخانه امکان جستجو و تورق در صفحات پایان نامه ها برایشان مقدور خواهد بود.
خیر
جریمه دیرکرد برای دانشجویان به دو صورت می باشد:
بدین ترتیب که برای اولین بار به تعداد روزهای دیرکرد، دومین بار بمدت ۲ برابر مدت زمان دیرکرد و برای سومین بار بمدت ۳ برابر مدت زمان دیرکرد خدمات امانت به متقاضی ارائه نمی شود. در صورت تکرار تاخیر در عودت منابع دانشجو بمدت یک نیمسال معلق می شود. همچنین جریمه نقدی دیرکرد پس از ایجاد درگاه پرداخت آنلاین در سیستم نرم افزار آذرسا بصورت سیستمی محاسبه و باید پرداخت گردد و تا زمان تسویه جریمه، خدمات امانت به متقاضی ارائه نخواهد شد.
*جریمه دیرکرد برای اعضای هیئت علمی و کارمندان مطابق با دستورالعمل کتابخانه مرکزی اعمال خواهد شد.
دانشجویان و اعضای هیئت علمی از طریق سرویس VPN می توانند خار ج از محیط دانشگاه به پایگاه های اطلاعاتی دسترسی داشته باشند. جهت اطلاعات بیشتر راهنمای درخواست سرویس VPN را مطالعه نمایید.
اطلاعیه کارگاه های آموزشی بروی برد اطلاع رسانی کتابخانه نصب می شوند و همچنین علاقمندان می توانند به سایت سامانه جامع کارگاه ها مراجعه نمایند.
جهت اطلاع از شرایط و نحوه تسویه حساب بروی لینک کنید.